Farklılaştırılmış öğretim ders planı

Farklılaştırılmış öğretim modeli nedir?

Farklılaştırılmış öğretim, öğrencilerin öğrenme ilgileri ve yetenekleri, öğrenme stilleri ve öğrenme gereksinimleri bakımından bireysel farklılıklara sahip oldukları düşüncesine dayanır. Üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırılmış öğretim tasarımı bir seçenek olarak düşünülebilir.

Farklılaştırılmış eğitim modeli nedir?

En genel tanımlamada, farklılaştırma, her bir öğrencinin öğrenme hedeflerini elde etme şansını en üst düzeye çıkarmak için eğitim uygulaması sırasında öğrenciler arasındaki farklılıkları hesaba katmak olarak tanımlanabilir. … Bu tür eğitimler sonucunda, tüm öğrencilerin başarılı olmaları beklenir."

Dersin farklılaşması ne demek?

Farklılaştırılmış öğretim genel eğitim sınıflarında farklı öğrenme gereksinimleri olan öğrencilerin gereksinimlerini karşılamak için öğretimin farklılaştırılmasıdır. Öğrenmede sıkıntı yaşayan tüm grupları, öğrencileri kapsar.

Farklılaştırılmış etkinlik nedir?

Farklılaştırılmış öğretim farklı ilgilere, önbilgilere, hazır bulunuşluk düzeyine ve farklı öğrenme tercihlerine sahip öğrencileri tanımak ve bu özelliklere uygun etkinlikler gerçekleştirmek biçiminde tanımlanmaktadır (Hall, Strangman & Meyer, 2003).

Katli öğretim nedir?

Katlı öğretimin temel amacı öğrencilerin aynı kazanımlara ulaşmasını amaçlarken, öğretmenlerin içerik, süreç ve ürünü esnek bir şekilde planlamalarına imkan sağlayan, öğrencileri seviyele- rine göre katlara yerleştirdiği anlayışına dayanan bir yöntemdir.

Bireyselleştirilmiş öğretim nedir?

Bireyselleştirilmiş öğretim, her öğrencinin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda araç gereç, yöntem – tekniklerin kullanılması gerekliliğini vurgular. Böylelikle öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımı ve kendi öğrenme hızında öğrenmesine olanak sağlanmış olur.

Katlı öğretim tekniği nedir?

Katlı öğretimin temel amacı öğrencilerin aynı kazanımlara ulaşmasını amaçlarken, öğretmenlerin içerik, süreç ve ürünü esnek bir şekilde planlamalarına imkan sağlayan, öğrencileri seviyele- rine göre katlara yerleştirdiği anlayışına dayanan bir yöntemdir.